Monday, October 28, 2013

2012 punye story

haha..
27 May 2012 - 28 Oct 2013
setahun lebih dah x update blog cabuk ni..
aku da tukar keje, benti keje, sedih sane, gembira sini, kahwin, mengandung, branak je belum lg..
makin lama makin takde mood nak update blog..
padahal aku punye freetime mengalahkan tuan puteri anak sultan brunei..
bukan main dulu siap nak active blog as B2B (bride-to-be)..
ala, crite pasal persiapan nak kawen 2..
haha haha haktuih..

too many things happened in 2013..
2012? ntah lupa sudah..
sbb 2 aku beriye2 nak start blogging balik, so that nnt bile dah tua bole aku jengah2 kisah2 lampau kalau anak2 n cucu2 bz x nak layan aku yg nyanyuk nnt..eh

where should i start huh?

nasib mmg aku rajen kemas2 gambar kat laptop ni..kemas dapur pun x camni..gambar2 bawah ni disusun mengikut bulan sepanjang 2012..


Jan'12 -  telah sah bertunang kepada shahrir bin shaari..buruk gak aku punye tudung tu..i never say yes to tudung indon (yg sarung n keras kat kepala tu) tp kene paksa ngan mak andam pakai tdung 2..pasrah je aku ngadap gamba2 tunang tau..rase mcm nak bertunang lg skali guna tudung selimpang lebih kurang pun takpe..

feb'12- ni first photo guna iphone..baru 1st time guna phone mahal, tp bkn sy yg beli..suami sy yg beli..(aceh, da panggil suami da skang)..mase die beli phone ni kire status boypren lg..


Mac'12- mase ni kat mersing attend my coursemate kawen emy..cuaca sgt la terik smpai tertutup2 mata anak2 dara kat atas tu..mase ni gak aku da benti keje kat wellmate, start keje kat sinco..


Apr'12- my birthday month..6/4/1987..INGAT TUH! (motif?) saje letak selfie pic, suka la..


May'12- My full family photo as of may'12..mase ni si kentut 2 (suami sy) ade skali..tp saje plih pic yg takde gamba die sbb mase ni die lum sah jd suami n my family member lg..sape suh x kawen awal2..
hmm, sorang da pergi meninggalkan kami :(


Jun'12- mase2 ni da start gigih utk preparation kawen..setiap kali masuk kedai2 bunga ke, wedding gift ke, aku akan snap pic berserta harga utk wat perbandingan..1 kedai minimum 2 kali masuk..ade yg smpai 5 kali semata2 nak cari harga pling berpatutan (ckp je la ko nak stemet cr yg plg murah)..


Jul'12- sy kene operate sbb ade ketumbuhan kat breast..Alhamdulillah it's not cancer, just fibroid adenoma..mase2 ni la kite gunakan perkhidmatan insurans utk cover cost operation..pm me utk dptkan consultation for insurans k..


Aug'12- Gamba hari raya 1st day.1st n last time sy raya rumah arwah akak sulung saya..mak bapak da takde, so sini la tempat kami bergantung..nsb sempat tunaikan impian arwah akak yg nak kami beraya n masak lauk raya kat umah die..FYI, baju ni takde dalam simpanan, sbb bile sy dpt baju ni sblm raya, tgk2 koyak ko!! baju n kain, kesan kene gunting ade, kesan tercarik ade..shitty btol..pastu bile anta balik, tailor 2 x bg balik..ergh..ye, aku beraya ngan baju koyak..
nampak x ade habuk2 putih kat scarf 2, 2 kesan compact powder aku..over sgt sblm pkai tdung make up, lpas pkai tdung pun touch up lg..muka mcm 2 gak..ye dak..(eh ko)


Sep'12- mase ni attend coursemate kawen kat terengganu..tgk x aku yg berdiri smbil dipandang pengantin 2..sbenanye aku terjatuhkan pasu bunga dorang..ade pnah skali aku attend kawen kawan kat negeri sembilan, aku robohkan stage pelamin org..besar n berat sgt ke aku?? knape mesti musnahkan pelamin org? sbg langkah berjaga2, aku slalu pesan pd bridal men aku supaya buat pelamin aku dgn konkrit n teguh2 skit..
our trip this time mmg best, jelajah ke kelantan skali n beraya ke sume rumah kenalan disane (rmai xde dlm picture)..



Oct'12- Mase ni da mula berjinak2 dgn bisnez kek..actually da lame start buat tp start bln oct rezki mencurah2 ke ladang gandum..ape yg aku jual ialah ape yg kau suka buat n makan..Alhamdulillah memberansangkan..lgpun promote kat kilang2, mmg banyak la customer leh dpt..stiap hari tido sampai kul 2-3 pagi, esoknye keje mcm biasa masuk lambat-boss jeling-tolak gaji-maki hamun payslip..
tp skang da x aktif sejak ngandung..last amek order mase 2 pun sbb da janji, muntah2 bagai, last2 suh suami yg buatkan kek 2..suami aku yg buat?? ha, aku pun x percaya..die goreng telur pun da jd mcm crepe bentuknya..but of course aku guide step by step..

Nov'12- it is decided aku nak tema pastel blue n pastel pink for my wedding..actually aku ni jenis x suke tema2 ni, sume nye kalau bole nak kaler putih..so untuk tambahkan seri, masuk la skit kaler ni kan..sume ni beli kat ayer hitam, johor..riben 2 untuk ikat kat cake in jar..jgn x pecaya vip doorgift (red velvet cake in jar) 2 ak buat sendiri taw..bayangkan sehari sebelum kawen aku n pengapit aku berhempas pulas siapkan cake ni..macam takde sape yg kawen esoknya..thanx to my bestfriend rohani @ hunny for your kind help..tanpa ko, aku kawen berbaukan cream cheese frosting..die yg tolong abeskan sume keje, aku tido awal, die tido kul 5-6 pagi kot..bunga 2 plak untuk letak kat meja makan tetamu..


Dec'12- ha, baru terhegeh2 nak g kursus kawen..nampak x cahaya keimanan disitu..itula ciri2 laki soleh..okay, sila muntah hijau.



till then,
mak buyung yg kekenyangan.

No comments: