Monday, November 2, 2009

present design

td baru abis present design
timetable kate grup aku kene present dri kul 11am-11.40am
tp td stat kul 11.30am smpai kul 1.15pm
1jam stengah kot,plg lme kot..
sabo je aku..
nape la grup aku plak yg kene smpai camne skali..
klu da smpai 1 jam stenga,
xkan la mse presentation 2 dorang diam atau ajak mkn kan..
dorang ambush kami ngan soalan2 maut la apelg..
pastu janji 3 org evaluator je temasuk engineer luar
tp dlm tu ade 8 org hebat2 n 3-4 org tutor..
suara aku yg mcm buluh perindu trus betukar jd meriam buluh
teketar2 aku present,amik ko


tp kami rse bese je shingga die dtg..
adoiii....nape la die dtg?
die bkn aku pnye supervisor pun..
bkn evaluator pun
yg die dtg wat pe?
da la ulang balik soalan2 yg org len da bg..
pastu ckp balik opinion org2 kat situ
yg die ulang nape?kitorang x pekak la..
pastu bile x dpt jwb evaluator aku cool je..
die plak nak keco 1 bilik 2 nape kitorang x dpt jwb..

contoh soalan slh seorg evaluator:

***, by referring to your P&ID, y do u have flare?how much temp in your reflux drum?

then dr dayang trus back up die kate mmg x justify bendalah reflux drum 2..then lecturer yg tnye pun kate "oh it's ok,another question...bla bla bla"

then;

"***, u cannot answer wat dr amran ask u???(wt the mumbly dumbly face)

then aku jwb la, it's not my consideration for this design like dr dayang said..then bole die jwb balik..itupun awak x dpt jwb..awak pnye design, ptut awak tau..itupun awak x tau..

tell me who's on earth that in the meeting room know that answer?ko pun x tau..yg tnye pun x tau..y len x berminat pun nak tau..

itu baru 1 example, bnyak lg kot die hentam kami..

engineer luar yg hebat da berpuluh thun dlm dunia biodiesel pun x wat kami camtu..sbb die tau wat mcm 2 x profesional bg seorg yg pngkat tnggi mcm die..dr syafiie yg expert dlm P&ID dlm industry tnye then tnggu kitorang jwb, xde pun nak mrh2..dr Amran yg bnyak ilmu pun klu tnye tp kitorang x dpt jwb die men ketawa2,xde pun nak wat kitorang tensen..tp nape la die nak wat camtu..x ke mrendahkan martabat die dpn sume org..da tentu sume org prasan tndakan die..adoi hai..sabo je la..

anyway wlaupun aku x trase ape2 sgt, tp ade la prasaan lega skit bile da abis wat design ni..Alhamdulillah~

fuh!

8 comments:

Anonymous said...

bajet mu power...mu kutuk lect x kan berjya nye...sedor diri skit..lect tu ibarat ibu bapak kite...sedor la diri tu skit.....lect tu mgkn x th mu kutuk dia tp tuhan tahu mu kutuk lect...

Anonymous said...

aku nok report ko lecturer mu sebab aku kenal lecturer tu...tok grad la mu dio tahu gak...siap ngan tnc tahu pasal blog mu ni...sekali ngan gewe mu lagi keno buang upm..haha

Anonymous said...

woiiii....npe mu senyap je ni??nk aku report kat lect mu ke???baik mu padam ape y mu tulis..aku bg warning smpai esk..klu mu x padam ape y mu tulis,aku report kat dr.t....abis r mu kne buang dr.upm....hahahahha...watch...out.....

ana said...

o aku senyap sbb aku nak study..ade exam ni..

nak report?bole wat aku kene buang ke?wey, msuk universiti tp ckp psal undang2 x matang ko 2..

ko nak ugut pun xyah la smpai ckp gewe aku kene buang..klu ko nak tau tergelak beso sape bce statement ko ni..

aku pernah tolak pinangan ko ke sblm ni smpai frust menonggeng nak downkan aku plak???

ana said...

anyway, berani ngadu berani la exposekan diri ye syg..

jgn lupe eh klu da ngadu, suh lect 2 rhsiakan nme ko sbb ko kan BERANI sgt..

ngungu

shahrir said...

anonymous ko ne cam budak2 la beb.. bgtau name la kote?? ko ne xpk logik la brader.. igt ak xtau ker org klate beginer cm ko ne?? suke ati die la nk luahkn prasaan beb.. ko xsound lect dpt 4 flat ka??

syahid said...

Wakakaka!! nk report..woi si bacul anonymous! ko ni mcm bdk2 r weh. nk ugut dgn bnde remeh temeh mcm ni. ko igt ko tu bgus sgtlh?

klau ko tu bgus sgt kopn xde r kutuk ana, nk ugut bkn2. dh r penakut nk ckp klantan konon...

klau ko brani ko shut r cbaran ana (perempuan) face tu face tu pn kalau ko ad maruah r beb.


seriosly ko ni pndai melawak! gud lucklh ye Mr. anonymous...

ana said...

thanx sbb phm ye en shahrir n en syahid..really appreciate that,siyesly..

tp,jgnla korang gado lg ngan unknown ni sbb aku..da die nak bermusuh ngan aku, 2 nsb aku..jgn korang tmbh musuh korang plak k..nshtkan je la anonymous ni tnjukkan dri die..