Saturday, June 5, 2010

sedare

dlu2 mse aku kecik2 dlu aku x tau ape hbungan aku ngan sdare2 aku..die ni spupu ke, mak sdare ke, belah mak aku ke, belah bapak aku..yg aku tau aku sgt familiar ngan muke2 dorang n kitorang sgt rapat n havoc ble jumpe..aku start btol2 tau ttg sdare mara aku 2 thn yg lalu..itupun sbb aku duk umah cousin aku mse praktikal kat n9 dlu n kitorang crite psal atok aku..

hbngan sdare mara aku mmg sgt complicated especially belah arwah bapak aku..maklumlah org dulu2 ske kawen bnyak..kitorang lbh rpat n huhahuha sdare bapak aku..sbb dorang ni sume sgt sporting, kuat mlatah n melucah.. ade je yg dorang nak sakat..klu jumpe mmg ktawa x igt dunia..

ape yg pasti n yg dorang slalu crite n yg dorang banggakan hingga ke hari ni, arwah nenek aku sgt cntik, cun, meletop n plg femes skali mse zaman muda2 die..n suami die aku x tau la ade brape(yg pasti kawen cerai la..mne ade pompuan kawen 2 kan)..dorang ckp bdn die mmg mcm kerengga n kulit die putih2 arab gitu..pastu atok kandung aku plak (suami last nenek aku n nenek aku adalah istri last atok aku) orgnye sgt digeruni n plg ditakuti..dlu atok aku ktua kampung n agak berharta..sume org tkut gile ngan die..mak aku ckp die mnuntut ilmu utk tkutkan org jepun..kturunan aku ada saka?erk..well, gabungan dorang lahirlah cucu mcm aku ni iaitu comel, cun, mletop, sasa (sidi amir yg ckp eh)..ok, 2 sume aku prasan sndiri je..jgn muntah ok..

so sdare mara aku include skali adik bradik tiri bapak aku..sgt2 complicated sbbnye anak2 nenek aku n atok aku yg hasil perkahwinan yg dlu2 (aku pun x phm aku ckp) da kawen tp bapak aku msh kecik lg..so ble anak kpada anak dorang lahir, aku pun blom lahir lg..ape yg aku nak concludekan kat sni, kesan drp 2, aku ade mak sdare yg da tue, anak sdare yg da ade anak berduyun n cucu sdare yg bru je kawen mse 2..ble die brnak aku ade cicit plak hoi..aku ni bile nak kawen???

ok la aku upload gamba nenek aku yg cun 2 tp x clear la n die da tua n nyanyuk mse ni..



nenek aku yg duduk kaki bersilang 2..bkn men lg die..aku pnggil nenek aku 'atok' sbb dlu aku xtau beza atok n nenek n aku x pernah mrase ade atok..aku brade kat blakang 2..mmg x kan nmpak sbb aku ketot lg time ni lom skola lg..xde sape nak dkung aku..



yg pompuan 2 cucu aku..aku ade rmai cucu tp die yg kawen dlu..nme die fazlin



ha, yg ni sume sedare mare aku gak..bkn import dr luar ye..tp aku x tau la dorang anak kpada sape..tp yg aku tau mak bapak dorang mmg kitorang rpat cume konpius anak dorang mne 1..



p/s: aku da book tket lagenda bdk setan esok..tup2 akak aku ckp die keje esok..sape nak jge mak aku???pompuan 2 mmg sengal lg bengong..da la klu aku nak kuar g mne2 kene book 1 sminggu make sure ade org back up kat umah..ni aku da ckp awal2 tetibe dgn slumber die ckp die keje 1 hari esk..keje ape ari ahad..sengal la pompuan 2..asik kene buli je ngan die..da la td die bgun kul 3ptg..cbe byangkan..bgn2 die trs mkn..pastu mrayap..aku yg kene buat sume keje umah even die cuti..die mmg sengalllll!!!!!!!!!!! over plak aku ni..ok la..end-



2 comments:

wawa said...

cpt la kawen ana..

ana said...

ko sdiakan dlu hadiah spesel utk aku