Friday, June 4, 2010

cerek

kali ni aku nak bercerita psal cerek kat umah aku..

umah aku ade cerek baru..korang ade? mase 2 aku msak air kat cerek 2 dlm jam 8.30pm..pastu aku g dapur dlm jam 11pm..tgk2 cerek 2 da berlubang kat bawah..tangkai pemegang tenga nak cair..body cerek 2 da nak tertanggal..pastu aku slhkan akak aku nape beli cerek murah..x psal2 aku kene bebel 1 umah..

pastu kitorang gune cerek lame balik..cerek lame 2 kecik je n sgt bgus..tp da usang gile..klu letak kat api brape jam pun mmg x hangus cume mlenting2 je..dlu penah cerek 2 mlenting dari dapur gas sbb air da kering n lme sgt kene api..tp bkn aku yg wat..tp td aku msak air pkai cerek usang 2 n aku terlupe lg yg aku msak air sbb leka dgn fb..ni sume slh fb..nsb baik x mlenting cerek 2..tp yg pasti xde setitik air pun yg tnggal dlm cerek 2..emm..sume org x tau, klu tau sure2 aku kene bebel lg..

x silap aku, kitorang ade cerek elektrik sbb aku pnah gne dlu..mane ntah mak aku smpan..nntla aku cari balik..pastu td aku ckp kat mak aku.."nape mazua x beli cerek baru yg ade bunyi 2, die 2 kluar bejalan smpai mlm bole, beli cerek x bole..cerek lame da karat, bhya nnt klu minum air"..pnyela aku bebel2 kat mak aku pdahal aku da cuak td sbb aku lpe ttup api lpas msak air..

emm, ape nak jd aku ni..


2 comments:

daLYaLaMHa said...

cet.salahkan cerek plakk.naseb ko g dapur.kalo tak, abes terbakar nnt.adeh

ana said...

2 la psal..ni sume slh cerek..huhu