Tuesday, March 6, 2012

hairan

hairan aku ngan muka aku ni..
muka skang ni la, muka yg berusia 24-25 thn..
sgt2 teruk..eee

patah tumbuh, hilang berganti..
sesuai sgt la 2 nak keadaan muka aku skang..
jerawat 2 ha, datang x abis2..pelik..
aku cuci muka 3 kali sehari kot..huh

dulu, muka aku sgt bersih..
ye tau sume org pun sgt bersih dulu2..
tp mase balasan tahun, sebutir jerawat pun xde..jeragat pun x ingin ada..
aku x pnah knal erti jerawat..wah gitu..
mase kat skolah menengah femes dgn soalan, nape muke aku bersih sgt..
dgn megahnye aku menjawab "air sembahyang 5 kali sehari"..
kan Tuhan x suke org camni..kan kan..balasan
aku ni pun nak megah agak2 la, sembahyang pun x ckup mase 2..(malu)

aku rase mase start aku masuk universiti aku da mula resdung..
mane ntah jangkitnye..
hidung slalu gatal2..
kuar jerawat, tp x lah selalu n x lah teruk mane..
bile make up nmpak licin la gak..bile make up la aku ckp!

skarang mcm haper..
jerawat batu plak 2, yg skit 2..
mesti org geli bile terbayang..haih~

aku da cube mcm2 produk, mahal murah, sumenye..
baru2 ni cuba miracle mask..
feedback kat tenet mmg la positif belaka..
smpai kwn aku, elysa knalkan produk ni..
die pun bnyak jerawat mcm aku..
die kate bile pkai mask 2, cuci je jerawat nampak kecut..awesome!
aku ape lg, beli la online..

emm, stakat ni, bila pkai muka rase bersih je..
aku tgk gak kat cermin, mcm effective mcm x..
mungkin aku pnye kulit degil, so aku truskan pkai..
rse jerawat2 lame da mkin hlg..

tp knape???? knape tumbuh lg??? knape ada yg baru???


p/s: pertumbuhan jerawat mmg menurunkan confident level aku.. :(


1 comment:

Faraa Kucas said...

kekadang sabar tu leh makan diri sndiri gak weh..
maybe sejak azali aku mmg tak reti nak betah2 ni kot..
;D