Wednesday, July 29, 2009

H1N1 = pig holiday

smalam UPM kene quarantine..diishtiharkan ade kes H1N1..so sminggu ni cuti ganti cuti mid sem bln 8 dpn..tp smlm berebut sume balik ke rumah msing2 mcm kolej ni bakal runtuh dlm 19 minit lg..yg aku pelik 2,da la k11 ade kes H1N1 then kate kene quarantine tp knapa suh kami balik umah..da la yg blik blom tentu bebas dr virus 2..ape mksud quarantine sbenanye??klu die sebarkan tempat len kan niaya nmenye 2..haish~wateva, aku, aina, elysa n kulop stay kolej..x balik umah..knonnye bg alasan nk stdy n prepare utk exam nnt tp x tau la bejaya ke x..
smlam kitorang da beli barang2 utk masak..pastu g umah boys yg ade umah kat luar rembat sgala perkakas mcm blender, toaster, ikan pun dorng bg gak (itupun lpas kene pksa n syahid da buat muke)..haha..
pg td g pk(klinik upm) utk cek ade virus ke x..hehe..poyo je..ol the way kitorang pkai mask..wlaupun kitorang x balik umah n amik rsiko duk kolej, tp lngkah bejage2 2 perlu..then doc said nothing wrong..so kami bebas..yahuu..but still yet need 2 be more careful, scared to be infected..
n td gak aku mintak suppliment calcium kat doc..aku beli anlene 4x concentrated sbb dorang tkutkan aku nt tulang n gigi rapuh bile da tue nt sbb aku x pnah n x suke lngsung minum susu..kaki aku slalu kebas, cramp la ape la..dorang kate nt aku lahirkan anak yg xde gigi..mmg la baby xde gigi..mengong!
till then, petang ni mulekan operasi memasak..yeay!

No comments: