Monday, May 31, 2010

msuk hospital lg..

hari ni mak aku msuk hospital lg..kali ni sbb appointment ngan dr..tp appointment besenye jmpe dr pastu trus balik tp kali ni kene stay hspital..mak aku mcm bese la kelam kabut nak siapkan itu ini..mcm pegi bercuti plak..huhu..mak aku mmg cepat kalut n panik skit..klu brg x ckup mmg die bsing smpai la brg 2 ade..dlm bln 5 da 3 kali kot msuk hspital..bln april pun bnyak kali gak..bese la da tue..mse mak aku x brape tue dlu n msih sht pun asik msuk hsptal gak..dlu sbb kaki kene tercucuk tulang..pastu mak aku msuk hspital sbb diabetis..plg bnyak kali msuk hspital sumenye sbb diabetis..arwah bapak aku pun sme..die mninggal lpas kene ptong kaki sbb diabetis..arwah bapak aku jns x jge mkn n ssh mkn ubat..hampir 5 thn da die mninggal..skang ni kitorang mmg nak jge mak btol2 xnk jd mcm bapak aku dlu..sgt mrana..Alhamdulillah mak aku x kne luka or ptong ape2 cme die bnyak kali msuk hsptal je la..lgpun da tue bese la 2..mse aku final exam mse 2 mak aku msuk hspital sbb jantung..dr igt mak aku kne heart attack..ble cek2 jntung mak aku ok je cme darah x ckup dlm bdn utk pam jntung..sbb 2 la dr pelik nape mak aku sgt 'sihat' bercakap klu die skit jntung..1 benda yg sume mmg tau psal mak aku, skit mcm mane pun die sgt bersemangat utk bercakap..klu aku tgk die diam dlm bape jam mksudnye die tdo..hehe..pastu bru2 ni mak aku msuk hspital lg sbb buah pnggang die da 60% rosak..tp blum truk lg smpai kene wat dialisis 3 kali sminggu 2..ptg ni plak msuk hspital sbb nak follow up..td pg da kelam kabut suh aku cek brg2 die..pdahal nak g ptg ni..emm..klu ikutkan aku nak crite psal mak bapak ni mst aku touch n sdh2..tp kali ni aku cube bercrite psal dorang tp x mlibatkan feeling ape2..sbb aku nak smpan tenaga aku jge mak aku kat hspital..so aku berjaya wat diri aku x sdh even crite psal mak aku yg skit ini..

"Ya Allah, kurangkanla beban yg ibuku tanggung..kuatkanla ibuku utk trus bersemangat mneruskan hdup..aku yakin pasti ade hikmah disebalik ape yg Kau beri ni..aku bknla anak yg baik lg solehah, tp aku sentiasa brdoa Kau panjangkn umur ibuku dan sentiasa berikan kesihatan yg baik untukknya sehingga akhir hayatnya.."

2 la doa aku stiap kali lepas solat..wlupun aku ditimpa musibah, ble aku berdoa utk mak aku instead doa utk aku, aku rse sgt tenang..itu je la yg mampu aku sumbang..hopefully Tuhan kabulkan doa aku..ckupla dgn ksakitan yg mak aku tnggung ni..mak aku mampu lg untk bgun n berjalan n membebel(yg ni of course!)..cme skang ni yg mak aku mampu pegi ialah hspital..jauh hati kecil aku harapkan mak aku dpt dtg mse aku konvo nnt..Amin Ya Rabbal Alamin~


aku slalu ckp ngan mak aku lubang hidung die besar sbb mak aku slalu kate aku gemuk...





1 comment:

daLYaLaMHa said...

ana, sabar ye.
aku doakan smuga mak ko cepat sembuh.amin~