Thursday, February 9, 2012

bisnez

keturunan menah n mohd noh ni mmg la otak bisnez..maju x maju lain crite..7 adik beradik aku (termasuk yg da meninggal) sumenye gila mencari duit thru bisnez..nak kate ikut mak ngan bapak aku x de plak bisnez2 ni..bapak aku keje buruh, lepas accident bwk teksi..mak aku surirumah, masakkan bekal pegi sekolah..

dari yg 1st sampai la last (aku) sumenye ade bisnez masing2..dorang sgt konsisten..aku je jual itu la jual ini la..n jgn x percaya aku pernah jual sampul raya yg aku dpt free dr akak aku yg keje kat cimb..jgn kate laku, smpai bergadoh2 berebut nak beli sbb x ckup..dan banyak lg kisah perniagaan aku especially mase kat flex..

yg pelik tentang diri aku, bisnez tengah maju, income tenga masyhukk, aku stop dgn tiba2..sbb aku malas, walaupun aku da lantik beberapa ejen untuk uruskan..sampai lah ni dorang oder VCO and tupperware, aku wat bodoh je..sgt2 x bersyukur! padahal bkn skit aku dpt..

skang ni bisnez dulu x abis n x manage btol2, aku migrate ke bisnez lain..bisnez ape, biarlah rahsia dulu..aku nak dptkan customer2 luar dulu..n hopefully maintain semangat aku ni bila ade oder berlambak2..tp kalau x de oder, jgn risau, aku akan bertambah semangat buat 'kempen'..itu la aku..

sgt x suke dgn perangai aku ni..haish~

gamba mak n bapak aku..mmg ternyata lain dari kami..selain dr minat meniaga, minat mengumpul babad gak lain..kitorang sume bnyak babad, mak bapak aku slim je..wlupun abg2 n akak2 aku tuduh aku dlm fb yg aku plg bnyak babad, tp aku tetap rase akak aku yg juara.



miss mother n father so much.. :(

No comments: