Wednesday, February 29, 2012

hilang profesionalism

aku marah kat office hari ni..
hilang profesionalism aku..
drp production aku naik atas office dengan berdegup2 jantung aku..
bkn degup sbb takut..
tp sbb x tahan nak mlepaskan kemarahan..
ni sume setan la nih!

aku da lame aim org ni..
aku prasan die x suke aku..
tp aku wat bodoh je, wat keje aku sendiri..
stiap kali aku tanye, mmg nak x nak jawab..
stiap kali die lalu depan aku wat aku mcm x wujud..
stiap kali ade kal utk aku n kebetulan die yg jawab, die panggil skali..
yg lg skali org lain panggilkan..

tp td aku hilang sabar..
bdk kat office (org lain) kate die kal aku dr production..
urgent katenye, brg nak kuar tp x de QC stamp..
aku pun kelam kabut turun..
sampai kat production aku jumpe die, die jln menonong..
aku panggil die, die x toleh..
aku sabar lg anggap die x dengar..
pastu aku x sempat nak kejar, aku kal die..
aku tanye "brg ape yg x de QC stamp"..
die jawab "adalah kat bawah 2, ok la i bz".....terus die letak fon
babi

aku naik atas dengan perasaan mmg x tentu arah..
ni namenye bom da nak meletup..
dengan layanan die yg mcm puaka slama ni aku diamkan..
aku naik atas office, aku hempas pintu..
aku straight g tempat die n tunjuk jari aku..
bkn jari tengah, tp jari telunjuk..
aku ckp " u jgn nak melampau boleh x, u igt i n i ape, sesuka hati..bla bla bla"
org lain pandang aku dgn pandangan terkejut..
aku x pnah bersuara kat office 2..
aku bersuara bila org tanye or time angkat fon..
x pnah bersuara sbb untuk bercerita..
x ramai kat office ni n aku sorang je melayu..

org lain tenangkan aku..
aku kluar n hempas pintu lg..


hilang sudah profesionalism aku..



3 comments:

Faraa Kucas said...

aku pnah rase mcm ko rase..smpai satu tahap aku rase mcm nak santet je babi tu..

ana said...

mmg geram dpt org camni kan..die suke2 x suke org, ape die igt diri die 2 bgus..
woot, x mao santet2 ni.. :)

Faraa Kucas said...

yelaa..mase tu setan ngah hasot2..santet pon syirik kann..rase mcm nak curik je tayar kete die..bio die xpyh g keje..semak je..